Strona główna
Olobot - Zdrowie i informacje medyczne, którym możesz ufać

Uwaga - nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) u dzieci

Co to jest nadpobudliwości (ADHD)?

ADHD, zwany także zaburzenia z deficytem uwagi, zaburzenia zachowania jest zwykle zdiagnozowano u dzieci, które cechuje brak uwagi, impulsywnością i, w niektórych przypadkach, nadpobudliwość. Objawy te pojawiają się zwykle ze sobą, jednakże można nastąpić bez innej (ych).

Objawy nadpobudliwości, jeśli występują, są prawie zawsze widoczne przez 7 lat i mogą być widoczne w bardzo małych przedszkolaków. Nieuwaga lub deficytem uwagi może nie być oczywiste, aż dziecko stoi oczekiwania szkoły.

Jakie są różne rodzaje ADHD?

Trzy główne rodzaje ADHD są następujące:

  • ADHD w połączeniu typu. To najbardziej popularny rodzaj ADHD charakteryzuje impulsywnych i nadpobudliwych zachowań oraz nieuwagi i rozpraszanie.

  • ADHD, impulsywny / typ nadpobudliwy. To, najmniej popularny rodzaj ADHD charakteryzuje się zachowań impulsywnych i nadpobudliwych bez nieuwagi i rozpraszanie.

  • ADHD, nieuważny i distractible typu. Ten rodzaj ADHD charakteryzuje głównie przez nieuwagę i distractibility bez nadpobudliwości.

Co powoduje nadpobudliwości?

ADHD jest jednym z najbardziej badanych obszarów w dzieci i młodzieży zdrowia psychicznego. Jednakże dokładna przyczyna zaburzenia jest nadal nieznany. Dostępne dane wskazują, że ADHD ma podłoże genetyczne. Jest to oparte na zaburzenia mózgu biologicznych. Niskie poziomy dopaminy (chemicznej mózgu), który jest neurotransmiterem (typ chemicznej mózgu), znajdują się w grupie dzieci z ADHD. Badania obrazowe mózgu przy użyciu skanerów PET (pozytonowej tomografii emisyjnej; formę obrazowania mózgu, który umożliwia obserwację ludzkiego mózgu w pracy) wskazują, że metabolizm mózgu u dzieci z ADHD jest niższa w obszarach mózgu, które kontrolują uwagę, wyrok społecznej i ruch.

Kogo dotyczy nadpobudliwości?

Szacuje się, że około 2 mln dzieci (3 procent do 5 procent) ma ADHD. Chłopcy są dwa do trzech razy bardziej narażone na ADHD niż dziewcząt.

Wielu rodziców dzieci z ADHD doświadczyło objawów ADHD, gdy byli młodsi. ADHD jest powszechnie spotykane w braci i sióstr, w obrębie tej samej rodziny. Większość rodzin szukać pomocy, gdy ich dziecka objawy zaczynają kolidować z uczenia się i dostosowania do oczekiwań szkoły oraz działań odpowiednich do wieku.

Jakie są objawy nadpobudliwości?

Większość objawów u dzieci z ADHD także występować w czasie u dzieci bez tego zaburzenia. Jednak u dzieci z ADHD, objawy te występują częściej i zakłócać życie, dostosowanie szkoły, a czasem z relacji dziecka z innymi.

Oto najczęstsze objawy ADHD. Jednak każde dziecko mogą wystąpić objawy inaczej. Te trzy kategorie objawów ADHD są następujące:

  • Nieuwaga:

    • Krótki czas koncentracji na wiek (trudności z utrzymaniem uwagi)

    • Trudność słuchania innych

    • Trudność uczestniczenia na szczegóły

    • Łatwo się rozprasza

    • Zapominanie

    • Słabe umiejętności organizacyjne dla życia

    • Słabe umiejętności studyjne dla życia

  • Impulsywność:

    • Często przerywa innym

    • Ma trudności czeka na jego lub jej kolei w szkole i / lub gier towarzyskich

    • Raczej wygadać się odpowiedzi, zamiast czekać do wzywany

    • Odbywa częste zagrożenie, a często bez zastanowienia przed podjęciem działań

  • Nadpobudliwość:

    • Wydaje się być w ciągłym ruchu, pracuje lub podjazdy, czasem bez wyraźnego celu, z wyjątkiem ruchu

    • Ma problem pozostawania w jego / jej miejsce nawet wtedy, gdy należy oczekiwać

    • Fidgets rękami i kręci, gdy w jego siedzibie, wiercić zbyt

    • Rozmowy nadmiernie

    • Ma trudności z angażowania się w cichych działań

    • Gubi lub zapomina rzeczy wielokrotnie i często

    • Niezdolność do pobytu na zadania; przesuwa się z jednego zadania do drugiego, bez doprowadzenia do zakończenia dowolnego

Objawy ADHD mogą przypominać inne choroby lub problemy medyczne zachowanie. Ponadto, wiele z tych objawów może występować u dzieci i młodzieży, które nie mają ADHD. Kluczowym elementem w diagnostyce jest to, że objawy mogą znacząco pogorszyć adaptacyjnego funkcjonowania w środowiskach domowych i szkolnych. Zawsze należy skonsultować się z lekarzem dziecka do diagnozy.

Jak nadpobudliwości zdiagnozowane?

ADHD jest najczęściej diagnozowanym zaburzenia zachowania w dzieciństwie. Pediatra, psychiatra dziecięcy, lub wykwalifikowanym zdrowia psychicznego zazwyczaj identyfikuje ADHD u dzieci. Szczegółowa historia zachowania dziecka z rodzicami i nauczycielami, obserwacji zachowań dziecka i badań psychoedukacji przyczynić się do rozpoznania ADHD. Ponadto, ponieważ ADHD jest zespół objawów, diagnozy często zależy od oceny wyników z różnych rodzajów ocen oraz fizyczne, zaburzenia neurologiczne i psychologiczne. Niektóre testy mogą być stosowane w celu wykluczenia innych chorób, a niektóre mogą być użyte do testowania inteligencji oraz pewne zestawy umiejętności. Skonsultować się z lekarzem prowadzącym dziecko uzyskać więcej informacji.

Leczenie nadpobudliwości

Specyficzne leczenie nadpobudliwości zostanie ustalona przez lekarza dziecka w oparciu o:

  • Wiek dziecka, ogólnego stanu zdrowia i historii medycznej

  • Zakres objawów Twojego dziecka

  • Dziecka tolerancji dla określonych leków lub terapii

  • Przewidywania dotyczące przebiegu choroby

  • Twoja opinia lub preferencji

Główne składniki leczenia dzieci z ADHD obejmują wsparcie rodziców w szkoleniach i edukacji, odpowiednich zachowań w szkole, i umieszczenie leków. Leczenie psychostymulanty jest bardzo skuteczny w większości dzieci z ADHD.

Leczenie może obejmować:

  • Psychostymulujące leki. Leki psychostymulujące stosuje się pod kątem ich zdolności do równowagi chemikalia mózgu zabraniające dziecko utrzymywania uwagi i kontroli impulsów. Pomagają "stymulować" lub pomóc mózg skupić i może być stosowany w celu zmniejszenia głównych cech ADHD, które są następujące:

    • Nieuwaga

    • Impulsywność

    • Nadpobudliwość


    Różne psychostymulujące leki, które są powszechnie stosowane w leczeniu ADHD są następujące:

    • Metylofenidat (Ritalin, Metadate, Concerta, Methylin)

    • Dekstroamfetamina (Dexedrine, Dextrostat)

    • Mieszaninę soli amfetaminy ( Adderall )

    • Atomoksetyna (Strattera) - nowsza niż leki pobudzające

    • Lisdexamfetamine dimezylanowe (Vyvanse)


    Środki psychostymulujące są stosowane do leczenia zaburzeń zachowania dzieciństwa od 1930 roku. Zostały one szeroko badane. Używki w życie w ciele szybko, działa na jedną do czterech godzin, a następnie opuścić ciało szybko. Ostatnio wiele długo działające leki pobudzające mają pojawić się na rynku, trwający 8-9 godzin, wymagające jedną dobę. Dawki leków pobudzających konieczne jest czasowe dopasować harmonogram szkolnej dziecka, aby pomóc dziecku zwrócić uwagę na dłuższy czas i zwiększyć wydajność w klasie. Powszechnym działaniem ubocznym pobudzające mogą obejmować, ale nie są ograniczone do nich, następujące:

    • Bezsenność

    • Zmniejszenie apetytu

    • Bóle brzucha

    • Bóle głowy

    • Drżenie

    • Obronie aktywacji (gdy efekt pobudzający słabnie, impulsywnych, zachowań związanych z nadmierną ruchliwością i mogą zwiększyć przez krótki okres czasu)

    Większość działań niepożądanych stosowania stymulantów są łagodne, zmniejsza się wraz z regularnym stosowaniu, oraz w odpowiedzi na dawkę zmian. Zawsze omówić potencjalne skutki uboczne z lekarzem pediatrą.

    Leki przeciwdepresyjne mogą być również podawane dla dzieci i młodzieży ADHD poprawić uwagę przy jednoczesnym zmniejszeniu agresja, niepokój i / lub depresji.

  • Zabiegi psychospołeczne. Rodziców dzieci z ADHD może być trudne i może stanowić wyzwanie, które tworzą stres w rodzinie. Zajęcia w umiejętności zarządzania zachowań dla rodziców może pomóc zmniejszyć stres dla wszystkich członków rodziny. Szkolenia w zakresie umiejętności zarządzania zachowanie rodziców występuje zwykle w otoczeniu grupy, która zachęca do wsparcia-rodzic-rodzic. Umiejętności zarządzania zachowanie może zawierać następujące elementy:

    • Korzystanie z "time out"

    • Systemy punktowe

    • Warunkowe uwagi (reagowanie dziecka z dodatnim uwagi, gdy występują pożądane zachowania, u źródła uwagę w przypadku wystąpienia niepożądanych zachowań)

    Nauczyciele mogą również być nauczane umiejętności zarządzania zachowanie używać w klasie ustawienie. Szkolenia dla nauczycieli zazwyczaj obejmuje korzystanie z raportów dziennych zachowań, które komunikują się zachowania w szkole dla rodziców.

    Techniki zarządzania zachowanie tendencję do poprawy zachowania ukierunkowane (np. ukończenie pracy szkoły lub utrzymanie dziecka ręce do siebie lub siebie), ale zazwyczaj nie są pomocne w zmniejszeniu ogólnej nieuwagi, nadpobudliwość lub impulsywność.

Zapobieganie nadpobudliwości

Środki zapobiegawcze, aby zmniejszyć częstość występowania ADHD u dzieci nie są znane w tym czasie. Jednak wczesne wykrywanie i interwencja może zmniejszyć nasilenie objawów, zmniejszenie zakłóceń behawioralnych objawów na funkcjonowanie szkoły, poprawić prawidłowy wzrost i rozwój dziecka oraz poprawy jakości życia doświadczają dzieci i młodzieży z ADHD.

Strona główna  >  ADHD  >  Uwaga - nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) u dzieci